Friday, March 8, 2019

SUSU NUTREN FIBRE

"Sebarkan kebaikan, banyak pahala you dapat"
.
.
Terkejut saya apabila 'promoter' berbangsa cina cakap macam tu selepas diberitahu suami diberi susu Nutren Fibre sejak 9 bulan yang lalu. Terus saya jadi jurucakap tidak berbayar di kaunter promosi.

Ikutkan stok susu masih ada untuk seminggu lagi tetapi disebabkan semalam ada promosi beli 3 tin dapat baucer tesco bernilai RM 10, semangat memandu ke kepala batas untuk beli lagi 6 tin (stok 2 minggu). Selepas dapat baucer terus membeli belah barang dapur di tesco bertam.

Sejak hari pertama dimasukkan ke hospital suami diberikan susu ini, balik rumah terus guna susu yang sama. Sekitar bulan 12 2018 tukar susu jenama lain dan natijahnya hampir seminggu abg tak 'membuang'. Apalagi timbul macam-macam masalah dan tidur malam pun tak lena sebab abg tak selesa. 🐼

Selepas itu kembali semula kepada Nutren Fibre dan alhamdulillah masalah 'pembuangan' dapat diselesaikan walaupun kadangkala perlu guna alat bantu bagi memastikan ianya benar-benar lawas.

Melalui maklumat nutrisi yang tertera pada tin, Nutren Fibre membekalkan:

3.5 g fibre per 250 ml serving 
10 g protein per 250 ml serving 
Multisource Fibre with Prebiotics


Sukatan pemberian susu seharus dirujuk kepada pakar pemakanan. Pengiraan kuantiti bancuhan dan kekerapan pengambilan mengambilkira faktor jantina, umur dan berat badan.

Untuk suami, susu akan diberikan setiap 3 jam sebanyak 6 kali sehari. Sebanyak 7 scoop susu dibancuh bersama 250 ml air suam. Menurut pakar pemakanan yang ditemui, In Shaa Allah berat ideal abg akan dapat dicapai tidak lama lagi.

1 comment:

  1. susu ni utk org sakit jer ke.. orang yg sihat boleh ambil x

    ReplyDelete